NEW!Incredible offer for our exclusive subscribers! Read More
Slapen

Handige tips om beter te slapen

2 Minuten lezen
ontspanning slaapkamer

Een goede nachtrust is cruciaal als je de volgende dag wilt presteren!
Het belang van goed slapen is inmiddels bij iedereen wel bekend. Je lichaam en je hersenen hebben slaap nodig, omdat ze moeten uitrusten en herstellen. Door te kijken naar een boxspring aanbieding weet je goedkoop een goed bed in huis te halen. In deze blog lees je enkele handige tips om die nachtrust te verbeteren.

Ontspannen voor het slapen gaan

Uiteindelijk ga je slapen om te ontspannen, ideaal om dieper te slapen is om bijvoorbeeld een uurtje voor het slapen gaan, iets relaxt te gaan doen. Ik lees meestal een boekje, maar dit verschilt uiteraard per persoon, want iemand anders neemt liever een warm bad, gaat kort wandelen of zelfs vrijen met zijn of haar partner. Zolang het ontspannen is, is dit allemaal prima. Wat minder goed werkt is bijvoorbeeld koffie drinken voor het slapen gaan, want hier zit cafeïne in en daar krijg je energie boost van, hierdoor kun je moeilijker slapen.

Verlaag de stress in je leven

Verlaag de stress in je leven, het klinkt mooi, maar is niet eenvoudig. Wellicht heb je een hele drukke baan, waardoor je meer stress hebt dan normaal. Een goede boxspring kan hierbij helpen. Dit is echter niet gunstig voor een goede nachtrust, want je neemt dit mee als je gaat slapen. Dus probeer minder te stressen en je zult lekkerder gaan slapen. Er zijn echter wel manieren die kunnen helpen bij het verlagen van jouw stress. Zo kun je voor het slapen gaan even lekker rustige muziek luisteren of iets schrijven in je dagboek. Zoek iets wat je ontspant en wat dus voor jouw werkt.

Doe die telefoon weg

Veel mensen kijken voordat ze nog gaan slapen nog veel op hun telefoon, maar dit werkt niet goed als je wilt slapen. Persoonlijk zet ik mijn telefoon ook altijd op vliegtuigstand, zodat ik niet gestort kan worden tijdens het slapen. Door het schermlicht van je telefoon maakt je lichaam minder melatonine aan en hierdoor is je lichaam minder slaperig. Je voelt je dus minder moe, maar hebt wel je slaap nodig!

Slaap voldoende en sta vroeg

Je hebt voldoende slaap nodig. Hoeveel dit is, verschilt enorm per persoon, maar je kunt ongeveer uit gaan van acht uur. Mijn advies is ga op tijd naar bed en sta dus vroeg op, want dan heb je een doel en ga je iets maken van je dag. Ook voel je je beter, omdat je een beter ritme aan probeert te houden. Denk ook goed na over het soort bed waar je op slaapt. Je hebt een goed bed en kussen nodig voor de juiste ondersteuning.

Discipline en ritme

Om beter en gezonder te gaan leven moet je werken aan je discipline. Ook voor slapen is dit het geval. Ga op tijd naar bed en zorg dat je werkt aan de bovenstaande tips. Probeer te ontspannen, vergeet even de stress van het werk (kan bijvoorbeeld door even te mediteren) en rust goed uit. Een tip is om een boxspring bed aan te schaffen, want deze zijn super comfortabel. Een goede boxspring kan ervoor dat jouw spieren ontspannen en dat je de volgende dag heerlijk wakker zult worden.

Gerelateerde berichten
Slapen

Op deze manier gaat uw boxspring langer mee

2 Minuten lezen
Een boxspring is een grote, maar een goede uitgaven voor uw woning. Maar u wilt natuurlijk niet dat u na enkele jaren…
Slapen

Alles over dekbedden voor op boxsprings

2 Minuten lezen
Het kiezen van een nieuw bed voor uw huis is een belangrijke keuze. Tegenwoordig zijn boxsprings vaak de bedden waar mensen voor…
Power your team with InHype
[mc4wp_form id="17"]

Add some text to explain benefits of subscripton on your services.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *